.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حقوق كارگران، جوابگوي هزينه 10 روز

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا، اولياء علي‌بيگي در جلسه مجمع و انتخابات بازرسان كانون شوراهاي اسلامي هماهنگي كار كشور كه در محل سالن اجتماعات هتل فردوسي مشهد برگزار شد، افزود: اگر قانون كار از نيروي كار حمايت نكند اين قانون ديگر قانون كار نخواهد بود.

وي با اشاره به اينكه در پيش‌نويس اصلاح قانون كار عيدي كارگران حذف شده بود، بيان كرد: تنها نقطه اميد كارگران عيدي آنان است چرا كه اگر اين عيدي بر اساس عيدي كارمندان دولت تعيين شود كارفرمايان زير بار پرداخت پاداش پايان سال كارگران نخواهند رفت.

وي با بيان اينكه پس از اعتراض‌هاي انجام شده توسط نمايندگان كارگري توانستيم نظرات نمايندگان كارگري در پيش‌نويس قانون كار را اعمال كنيم به توافق بين تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايي در اصلاح قانون اشاره و تاكيد كرد: اگر توافق انجام شده بين كارگران و كارفرمايان در خصوص اصلاح قانون كار اعمال شود اين تضمين را خواهيم داد كه اجازه ندهيم كارگران در خيابان‌ها و واحدهاي كارگري اعتراض كنند.

وي با اشاره به اينكه در بحث افزايش حقوق دستمزد كارگران بايد به سه اصل نرخ تورم، سبد معيشت خانوار و شرايط اقتصادي كشور توجه شود، عنوان كرد: اين در حالي است كه در افزايش حقوق دستمزد كارگران فقط به شرايط اقتصادي كشور و به ويژه شرايط اقتصادي بنگاه‌هاي توليدي توجه مي‌شود و نرخ تورم و سبد معيشت خانوار را در افزايش حقوق و دستمزد لحاظ نمي‌كنند.

رييس كانون عالي شوراهاي اسلامي هماهنگي كار كشور با اشاره به اينكه حقوق كنوني دستمزد كاگران ايده آل نيست ولي رضايت بخش است، يادآور شد: حقوق كنوني كارگران تنها جوابگوي هزينه 10 روز اول زندگي آنان در يك ماه است.

علي‌بيگي ادامه داد: البته اگر حقوق كارگران هم در حد يك ميليون تومان باشد به آنان كمك نكرده‌ايم و بايد افزايش حقوق دستمزد كارگران منطقي باشد.

وي به ماده 10 نوسازي صنايع اشاره و تصريح كرد: بر اساس اين ماده، كارگران داراي 25 سال سابقه كار مي‌توانند با پرداخت 50 درصد حقوق پنج سال آخر از سوي كارفرما و 50 درصد ديگر از سوي دولت، بازنشسته شوند كه از ابتداي مهر 89 تاكنون برغم وعدهاي داده شده، اين ماده اجرايي نشده است.

وي با اشاره به اينكه با اجراي اين ماده مي‌توانيم به اشتغال كشور كمك كنيم، افزود: در حال حاضر 20 هزار نفر از جامعه كارگري در انتظار اجراي اين قانون هستند، انتظاري كه از مرگ براي آنان بدتر است.

اولياء علي‌بيگي به وعده رييس جمهوري مبني بر عضويت نمايندگان كارگري در هيات مديره سازمان تامين اجتماعي اشاره و عنوان كرد: از شهريور 90 تاكنون اين وعده اجرايي نشده است و كارگران نماينده‌هاي در هيات مديره تامين اجتماعي ندارند.

رييس كانون عالي شوراهاي اسلامي هماهنگي كار كشور در خصوص شركت‌هاي پيمانكاري، اظهار كرد: شركت‌هاي پيمانكاري به صورت نوين از كارگران برده‌برداري مي‌كنند.

اولياء علي‌بيگي با اشاره به اينكه در حال حاضر بسياري از كارمندان از مزايايي نظير حج عمره بهره‌مند هستند، خواستار تخصيص سهميه حج به كارگران شد.

وي با تاكيد بر اينكه جامعه كارگري از وفادارترين نيروها به نظام هستند، تاكيد كرد: با توجه به شرايط تحريمي كه دشمنان براي كشور ايجاد كرده‌اند، جامعه كارگري براي گذر از شريط كنوني در اقتصاد كشور، بنگاه‌هاي اقتصادي را همراهي خواهد كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.